lördag 18 september 2010

HÖST!!

HÖSTEN ÄR HÄR!!
Med allt vad det innebär, blåst, regn, strålande sensommardagar, mys i soffhörnet med en bok, tänd brasa och röj i trädgården. Tyvärr har jag inte hunnit med så mycket, jag har mest jobbat, är nu på en småbarnsavdelning och vår stora pojke har börjat i förskoleklass så det är fullt upp med att sätta sig in i "nya" saker. Så tyvärr har trädgården fått vänta och jag har inte haft så stor lust till att vara i den. Jag har tagit mig små turer och tittat till mina växter och planerat i huvudet lite, tänkte att jag skulle ta en dag men NEJ det har inte blivit av. Jag har i alla fall tagit in mina pelagonier så de står lite här och där i fönstren, de har börjat gulna i bladen. (några tips på hur jag "räddar" dem?)
Jag har i alla fall planterat Fjärilsbusken och den Japanska lönnen i rabatten framför vårt hus. Det är jag nöjd med så länge. Elefantgräset ska ju oxå flyttas och lite Murgröna som ska planteras i jorden. Återkommer med mer om detta.
Ha en härlig lördag i blåsten och lite sol som tittar fram.
Gröna, gula, bruna och orangea hösthälsningar/Mari

1 kommentar:

  1. Tjena kompis!

    Du har fullt upp som vanligt förstår jag. Börjar bli sugen på att sde din trädgård som bara blir ´vackrare och vackrare. Det är ju snart klassträff
    KRAM Lisa

    SvaraRadera